احساسات و نادیده گرفتن آن ها

 

🍃احساس هایت را احساس کن، احساسها بخشی از وجودت هستند. چطور وقتی دستت زخمی می شود و درد دارد، دردش را حس می کنی و می پذیری ولی وقتی غم داری، خشم داری، خودت را به کاری مشغول می کنی تا احساسش نکنی…
درد، بخشی از واقعیت زندگی است، و درد را احساس کردن نشان زنده بودن…

کسانی که احساسات خود را نادیده می‌گیرند از اطلاعاتی که آن احساس در اختیارشان می‌گذارد محروم می‌مانند در نتیجه نمی‌توانند با آگاهی کامل از وضعیت خویش انتخاب‌های مناسبی در زندگی داشته باشند. بنابراین به منظور داشتن عملکرد کامل به عنوان یک انسان تجربه و پذیرش هر احساسی یک امر ضروری است.

عشق و صدای زنان (معرفی کتابِ جان سرگشته شلر)

یکی از اتفاقات زیبای زندگی هر آدمی، زمانی است که عاشق می شود. معمولا اتفاقی که بعد از عاشق شدن رخ می دهد تغییر شدید در خودآگاهی انسان است. "محبوب شما" معنایی خاص پیدا میکند، و به موجودی بدیع، منحصر بفرد و بسیار مهم بدل می شود. رمان " جان سرگشته شلر" رمانی قابل تامل که از چند جنبه قابل بررسی است، وجه مشترک این جنبه ها عشق است. رمانی مملو از صدای زنان. زنان از هر قشر و طبقه ای، اگر دقیق تر بخوانیم، صدای زنان را در هنگام های تاریخی گوناگون نیز می شنویم. امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید. نویسنده کتاب خانم نادیه جعفری به زیبایی، این رمان را به رشته تحریر در آورده اند. این دومین رمان از ایشان است.

شفقت به خود


زندگی همه را می آزارد و همه ما را با طعم تلخ درد آشنا میکند. همه ما به طور مکرر ناکامی، ناامیدی، شکست، طرد شدن، بیماری، آسیب، تعارض، خصومت، سوگ، ترس، اضطراب، خشم، غصه، احساس گناه، فقدان، احساس تنهایی، مشکلات سلامتی، اقتصادی و ارتباطی را تجربه میکنیم.

متاسفانه وقتی درد عظیمی را حس میکنیم با خود به خوبی رفتار نمیکنیم .
شفقت به خود شامل تصدیق درد خود و پاسخ دادن مهربانانه به آن است.
به عبارت دیگر معنای شفقت به خود رفتار با خود با همان ملایمت، مراقبت و مهربانی است که وقتی کسی که دوستش دارید همان درد را میکشد به او ابراز میکنید .